Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

výlet Brno - aneb 4x přes Senec :-)
9.-13.7.2017

Tento rok jsme měli pro náš hlavní výlet, nazvaný stále Brno (i když se už do Brna nejezdí), v plánu objet Čechy, Dalibor plánoval zastávku u Kocoura a v dalších místech, ale všechno změnila brutální předpověď počasí, kdy na Čechy a Moravu hlásili jen déšť a na Slovensku opět krásně. Kromě toho nás ještě ovlivnil Ondra, kterému se narodil kluk a chtěl to s námi zapít, jen ho pustili z práce až další den, tak chtěl abychom na něj počkali a nebyli 2.večer moc daleko. Nejlépe takových 200km a ještě po dálnici. Z toho nám vycházela jen jedna možnost, jižní Slovensko.

středa 9.7.2017 - někam na Slovensko
Sraz jsme měli ve 14h u Pavla a odjížděli jsme tak v počtu 6 lidí z Kopřivnice za pěkného provozu. Někoho napadlo jet přes Severku, jako že se vyhnem "centru", ale o to horší to bylo na mostě, kde jsem dlouho nemohli odbočit na Lubinu. Pak už jsme se rozjeli, směr Rožnov, na Bečvách naposledy u nás benzín a pak už tradá přes Bumbálku pěknou zatáčkovitou trasou na Slovensko. Za Makovem na kopci nás čekal Moty, takže už nás bylo 7. Jeli jsme dál pěknou trasou na Makov. Pak dálnice pod Povážskou Bystrici (až ani nevím proč pod).

Od Bystrice na Rajec, kde jsme si zase užívali pěkné zatáčky a dál na jih přes Fačkovské sedlo, Prievidzu, Handlovou,... , kde jsme dle rad místních našli pěkné místo u fajnového jezírka, kde jsme si po tom vedru příjemně zaplavali. Navíc jsme tam měli i nečekanou návštěvu, najednou se objevil kouzelný dědeček na babetě se psem, že se mu líbí ježdění na motorkách a že nám něco doveze. Po chvíli přijel a obdaroval nás svým vlastním domácám sýrem a k tomu přidal ještě i zeleninu, takže jsme měli u lesíku příjemné zpestření večeře. A ráno přivezl ještě čerstvě podojené mlíko, jak se s ním domluvil Moty :-) No to jsme nečekali, takovou obsluhu uprostřed přírody :-)

čtvrtek 10.7. - Senec poprvé
Ráno jsme vstali, dali si od dědečka čerstvé mlíko, sbalili se a vyjeli. O první historku se postaral Moty, který večer předtím dlabal na benzín a teď mu před Žarnovicí došel a ještě k tomu zrovna na dálnici :-) Zachránit ho jel Dalibor, my ostatní jsme počkali na benzínce. Pak jsme to vzali na Bánskou Štiavnici a podívali se na Richnavské jazero, ale pak si zajeli kousek vedle na Počúvadlianske jazero. Tady v lesích nebylo až takové vedro, jako to co nás teprve čekalo na rovinách jižního Slovenska. Po koupačce zas kousek zpět a po hlavní směr Levice. U Kalné, u památníku s tankem jsme si dali v kolibě oběd a to už se to vedro rozjelo naplno, bylo snad kolem 30°C. V pařáku jsme dojeli na Senec, kolem Podhajské, přes Šurany a Galantu. Tentokrát jsme si místo kempu vybrali Hlboké jazero na jihu, osvěžení ve vodě přišlo vhod :-)

Docela brzo, ještě za světla přijel Ondra, čerstvý dvojnásobný otec, tak jsme zapili jeho syna Filipa. Taky jsme si ještě zaplavali, udělali oheň, pojedli... prostě takový pohodový večer u vody. Tedy až do okamžiku, jak přišla húlava - prudký nárazovitý vítr, který mi zase zlomil tyčku od stanu, ale hůř na tom byl Jirka, vítr mu odnesl stan s věcmi, i s přilbou a botami. Nakonec jej našel pod prudkým svahem, na takovém malém plácku u vody, tak ještě že mu to nesfouklo někam na vodu a neutopilo se to :-)

pátek 11.7. - k Malackám
Ráno byl opět krásný den. Někdo vymyslel, že bychom se mohli podívat na Gabčíkovo, protože tam ještě nebyli všichni z nás. Tak jsme sbalili stany, uklidili odpadky a vyjeli. Někteří jeli opět jen v tričku, protože bylo zase nesnesitelné vedro. Do Gabčíkova je to celkem kousek, cestou normálka, jen v Gabčíkovu opravovali cestu, tak jsem to na tu "výpadovku" směr hráz trefili asi na druhý pokus. Na parkovišti už nevybírají parkovné, jak dříve. Zaparkovali jsme tedy a šli se podívat, jak zrovna v jedné komoře zvedají dvě lodě. Pak jsme jeli dál, kolem tohoto vodního díla po té nekonečnééééé cestě, asi 15 km stále rovně. Projeli jsme horní hráz Čunovo a dojeli do Rusovcí, kde jsme se zastavili na oběd. Motorky jsme pečlivě poskládali co nejvíce do stínu, protože už byl zase nechutný pařák. Oběd byl výborný a nečekaně jej nám všem zaplatil Ondra, takže jsme Filípka nejen zapili, ale také dobře zajedli :-)
Po obědě jsme se v tom vedru vydali najkratší cestou do Rakouska, takovou boční cesotu do Kittsee a pak jsme najeli na hlavní cestu od Bratislay do Vídně, do Hainburg an der Donau. Cestou se dost změnilo počasí, začalo hodně foukat. Přejeli jsme přes Dunaj a jeli na sever, to ale začalo foukat ještě víc, nepříjemněji a už to byl takový chladný vítr, z Alp. Přejeli jsme prostě přes tu hranici mezi pěkným a škaredým počasím. Jeli jsme ale dál podle plánu, na kompu poblíž Malacek (Záhorská Ves) a dál ke štrkovisku Oširid, poblíž Sekule. Na toto štěrkoviště máme pěkné vzpomínky díky jednoho výstupu jednoho kamaráda... ale teď tu s námi nebyl. Takže nic nehrozilo :-) Opět jsme si zaplavali a jinak už bylo spíš chladněji, takže večer seděli u stanu a dívali se na západ slunce a pak i blesky v Rakousku.

Nakonec začalo pršet už i na nás, ale vlezli jsme se všichni v počtu 8 lidí do Ondrova stanu :-) , z toho 4 na židličkách.

sobota 12.7. - zase Senec
Rozhodli jsme se jet zpátky do tepla, zpátky na žitný ostrov, nebo že to aspoň zkusíme, jak tam je. A taky jsem si vzpomněl na jeden tip, co jsem na internetu našel, takový volně přístupný termální pramen, něco jako Kalameny, ale prý lepší. Tak jsme jeli zpátky na Žitný ostrov, ale jinou trasou, přímo na Malacky a přes kopec Babu, kde je závodní trať pro závody do vrchu. Přijeli jsme k pramenu a jo, vypadalo to super. Na stany tam taky bylo místo, takže večerní místo jsme měli vyřešené. Bylo ale ještě dopoledne, tak jsme si zajeli na rybu do... zase do Sence :-) Ryba byla opět super, po ní jsme si lehli na pláž a to se už zlepšilo počasí, takže jsme si zase zaplavali. No ale chtěli jsme se ještě někam projet, tak volba padla na velkou nádrž Kráľova, za Galantou. Cesta uběhla rychle, mají tam plno obchvatů, takže skoro pořád mimo obce. Na Kráľové pořádně foukalo, byly tam vlny jak na moři.

Cestou zpátky opět nákup jídla a pití na večer. Motyho napadlo ještě koupit k whisky skleničky a led :-) Přijeli jsme zpátky k termálu, postavili si stany a po večeři si lehli do vody. Teplota vřídla tam je 65°C.... což je fakt síla. Ta teče do první nádrže s panely, tam se odváží jen někteří, co vydrží opravdu hodně. Většina leží vedle, kde je ta teplota už přijatelnější :-) Za celý večer se tam vystřídalo dost lidí, auta přijížděla i o půlnoci. Místa tam ale bylo dost. Ostatní měli třeba jen pivko, my whisky ve skle s ledem ;-) Poblíž je ještě druhý pramen, pramen na pití s normální teplotou, takže zázemí v pohodě.

neděle 13.7.
Ráno byl zase krásný den, slunečno. Termálu zase přijížděly další auta. Všimli jsme si, že večer tam přijížděla lepší, dražší auta a ráno zase levnější, třeba staré škodovky. Jinak sbalili jsme naposledy stany a Dalibor ještě skočil do termálu.

Domů jsme se vydali přes Trnavu, obchvatem a po staré cestě směrem k Novému Městu nad Váhom. Touto cestou to bylo úplně bez benzínek, Daliborovi docházel benzín a byl už dost nervózní... nakonec plynule dojel až do toho Nového Města a ujel tak na rezervu 65km. Benzín si ale většina nebrala, ten jsme hromadně nabrali až v první obci Strání, na Moravě (u nás je levnější). Přejeli jsme kopec a ukázal se nám pěkný výhled na Moravu, směrem k Uherskému Brodu. Domů jsme jeli už nejkratší cestou, z Uh.Brodu přes Luhačovice, Vizovice, Vsetín a ValMez.