Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

termály Topoľníky a Demjén
8.-11.5.2014

První letošní výlet na více dnů. Využili jsme svátku ve čtvrtek 8.5., vzali si na pátek v práci volno a hned měli 4 dny. Sešli jsme se ve čtvrtek ráno po deváté. Sešlo se nás 5 motorek. Tedy navíc se na náš odjezd přijel podívat ještě i Ríša na Dněpru, ale jel s námi jen kousek, do Štramberka. My jsme to vzali za Vsetín, v Horní Lideči nabrali doplna (když je na Slovensku o dost dražší benzín) a jeli na Púchov. Pak přes kopečky, po boční cestě přes Pružinu na Rájec. Na Fačkovském sedle jsme si dali pauzu na svačinu.

Dál přes Prievidzu a Skýcov na jih. V Topolčiankách jsme zastavili na zmrzlinu. Pak už přes Nitru a Šaľu do Topoľníků, kde ještě kolem páté hřálo slunko. Tak jsme postavili stany a šup do bazénů. Opět největší výhoda, že se tu večer nezavírá :-)

2.den, pátek
Ráno jsme vstali a klideček, nikdo nikam nespěchal. Pak začalo trošku pršet a to začali všichni spěchat :-) Motorky jsme dali pod střechu, rychle sbalili stany a nabalili motorky pod střechou a... přestalo pršet :-)

Ondra s Liborem se rozjeli k domovu, byli s námi jen na jednu noc a my se vydali dál: Velký Meder, Komárno, Štúrovo a do Esztergom. Tam jsme jen nabrali jen benzín, nezdržovali se, jeli zpátky na Slovensko s tím že to vezmeme nejkratší cestou na Eger. Do Maďarska jsme znovu chtěli projet přes obec Chľaba, podle mapy tam měl být most, ale ve skutečnosti nebyl :-) Tak zpátky. Hranici jsme přejeli až u Salky a dál jeli na Vác, Aszód a Gyöngyös. Tam jsme zhodnotili situaci, rozhodli se že Matru necháme na další den a jeli rovnou do termálu, do Demjén. Než jsme vešli dovnitř, zjistili jsme že má Pavel prázdnou zadní gumu. Tak jsme to nechali na ráno a šli do termálu. V tomto termálu se sice zavírá, ale až 2 hodiny po půlnoci :-) to bylo více než jsme potřebovali.

3.den, sobota
Sbalili jsme stany a začali řešit defekt. Pavel zkusil antipich a.... všechno vyteklo. A jakoby ani nelepil. Zjistil že je starý 10 let, tak jsme si řekli že to mohlo být tím. Zkusil druhý antipich a... sice to lepilo víc a pár metrů na tom ujel, ale taky to všechno vyletělo ven. Tak nakonec odmontoval kolo, Dalibor ho vzal a jeli jsme do Egeru, že tam najdem pneuservis. U prvního servisu jsme viděli pneumatiky a i když moto pneu nedělali, tak byl mechanik hodně ochotný, naznačil nám ať počkáme. Pak sedl do auta a ať jedeme za ním. Zajel do servisu BMW ale nic, tam nepomohli, tak s námi jel přes půl města, kde už byl jiný servis, kde nám gumu zalepil. Rozloučil se s námi a ani nic za to nechtěl přijmout.
Ten servisák co nám lepil gumu anglicky neuměl, jen německy, ale když prostrčil dírou v gumě prst a něco říkal, pobral jsem jen "kaput" a "nicht garantieren", tak bylo jasné že guma je už tak ojetá, že je to bez záruky. Ale zalepil to a to bylo v tu chvíli hlavní :-)
Původně jsme ještě uvažovali o východním Slovensku, nebo s Slovenském ráji, ale to jsme zas nemohli jet na Matru. Tak jsme jeli raději na tuto nejvyšší maďarskou horu a vyplatilo se to. Na vrcholu je v televizní věži rozhledna s výtahem a fakt parádní výhledy všemi směry. V Maďarsku samozřejmě roviny a na severně šly vidět Slovenské hory.

Z Matry jsme se rozhodli jet do Dudinců, že by jsme dali třetí termál za výlet, ale to nevyšlo, neměli ještě otevřeno... Tak jsme jeli dál, slunce už zapadalo, tak si našli místo na louce a zapíchli to tam.

4.den, neděle
Ráno mě probudil déšť... naštěstí ale dlouho nepršelo a tak jsme balili bez deště. Podle dešťového radaru jsme ale věděli, že dál můžeme zmoknout. Tak jsme si vybrali po Slovensku trasu po rovinách, než přes kopce. Vzali jsme na Nitru, po novém obchvatu ji objeli, pak Hlohovec, a jeli po dálnici. V jednu chvíli začalo mrholit, tak nepromoky. Kolem jedné jsme už byli u koliby před Valašskými Klobouky, tam se odpojil Pavel, jel už za rodinou a my si dali oběd. Dál domů jsme jeli už v dešti.

I přes ten déšť ke konci výletu to byl celkově parádní výlet, 3 dny ze 4 nám vůbec nepršelo, užili jsme si dvoje levné termály dlouho do noci a projeli se po místech, kde jsme nikdy předtím nebyli, takže paráda :-) A taky Pavel na té gumě dojel bez problémů domů :-)