Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa


Jára projel sám přes Rusko a Mongolsko!
po trase Kopřivnice - Chabarovsk
7.5. odjezd, 29.5. Chabarovsk

O této cestě uvažoval Jára už delší dobu, projet celé Rusko až do Vladivostoku. Více se na ní začal připravovat minulý rok. Rozhodl se to jet na starém TransAlpu, nakonec koupil přes inzerát TA600 z r.1988 a nechal jej v kopřivnickém moto servisu celý zkontrolovat a připravit na cestu.

V přípravách se k němu minulý rok přidali také dva kamarádi, kterým to ale nakonec kvůli zaměstnání nevyšlo.

Jára vyjel ve středu 7.5. a projel kus Ruska a Mongolsko sám. Cestu chtěl ukončit v Chabarovsku, kde měl možnost nechat motorku, ale nakonec cestu na motorce ukončil v Ulan-Ude, kde naložil motorku na vlak.

Díky všem, co psali Járovi vzkazy do vzkazníku, všechny si je přečetl.



Níže na této stránce najdete fotoalbum z odjezdu a online smsky a fotky, tak jak je Jára posílal během cesty

Tady je Járové fotoalbum Rusko a Mongolsko 145 fotek

Zbývá vestopis - doufám že bude později...


plán trasy


1.den, středa 7.5.2014
Jára vyrazil v 11,30 hod. z Kopřivnice (Lubiny), v pár lidech jsme jej doprovodili na hranici s Polskem, kde se měl původně setkat se dvěma kamarády a měli pokračovat ve třech. Na dlouhou cestu ale vyráží sám.


před odjezdem


Jára a plně nabalený TransAlp 600 z roku 1988, cestou k Bohumínu


rozlučka na dálnici u Bohumína, před hranicí do Polska


fotoalbum - Jára vyráží a doprovazíme ho k první hranici, k Bohumínu


2.den, čtvrtek 8.5.
první sms od Járy: Jsem v Rusku, před Smolenskem, ujeto cca 1150km, nevím přesně bo mi praskl náhon na tachometr. Většinou po dálnici, tak nuda. Na hranicích PL/BL čekání 3 hod. Hranice BL/RUS volně průjezdná.

5.den, neděle 11.5.
sms od Járy: Čest, jsem 180 km od Ufy na M7. Okolo Moskvy po A107 silný provoz, ale s tím jsem počital. Spaní jsem našel až na 4.pokus. Včera cca 230 km před Kazaní. Druhy cest se furt střídají, 100 km tankodrom, 100 km naše 3.třída a nejhorší je průjezd stavbou v prachu a koloně TIR taky v délce 100 km. Všude měří 40 km/h. Zatim je to o cestě a o lesích kolem, diky všem za sms.

6.den, pondělí 12.5.
sms od Járy: Ahoj, dnes cesta do pekla a pevně věřím že i ven. Do Ufy v pohodě, bez navigace bych tam ještě byl. Potom 200 km přes Ural hnus hnus.... jel jsem to čistý čas 5 hodin ve větru, prachu a kolonách. Dle info mistních dál by to mělo být už v pohodě. Jsem pred Čeljabinskem na M5

na mapce je ujetá vzdálenost za 6 dní


7.den, úterý 13.5.
sms od Járy: právě si dávám oběd v Kurganu, 180 km od hranic s Kazachstánem. Průjezd dnes pres Čeljabinsk v pohodě díky navigaci, i tak cca 1 hodinu.


Jára poslal mobilem (MMSkami) první dvě fotky:


výměna pneumatik


tak toto bude asi typická cesta tam...


8.den, středa 14.5.
Moty telefonoval s Járou a ten říkal, že je to masakr, že je to horší a náročnější než čekal. Teď je za Čeljabinskem (nevíme jak daleko, přes Kazachstán nejede a tak musí z hlavní cesty M51 odbočit - ta prochází Kazachstánem a ten kousek musí objet dokola).
Doplnění: Jára je 400 km před Novosibirskem. Tam chce zítra dojet a dát si pauzu.
Má tedy ujeto asi 4700 km, za 7,5 dne.
V Novosibirsku se asi rozhodne, jestli dál jet dál Mongolskem a nebo Ruskem na Irkutsk a kolem jezera Bakal.


9.den, čtvrtek 15.5.
Jeden motorkář mi ve foru napsal, že dva jeho kamarádi jeli do Ruska (25.4.) a že mu včera poslali sms: "před Irkutskem nás zastavil sníh a špatné počasí, tak jsme to otočili na Jakatěrinburg. Teď jsme na Urale a je tady krásně".
Dívám se na předpověď v Irkutsku a opravdu, některé noci má mrznout...
Píšu to Járovi.
Jára odpovídá smskou: Čest jsem ubytovaný v Novosibirsku. Dnes přesun k městu, cesty se opravdu zlepšily a provoz je slabší. Přes město hnus, cca 3 hod. Zítra relax po okolí a v sobotu jedu dál, jen ještě nevím jak.


11.den, sobota 17.5.
sms od Járy: Čes dnes ujeto asi 600 km celkem na pohodu, cesty se opravdu zlepšily a provoz je o poznání menší. Vybral jsem si variantu č.2 pro další jízdu a pevně věřím že je to ta správná a jedinečná.
pozn.: Jen nevím, kterou trasu tím Jára myslí...


12.den, neděle 18.5.
sms od Járy: Ahoj, dnes jenom 261 km k hranici s Mongolskem, cesta přes Altaj super, jenom posledních 160 km v dešti a sem tam posněžovalo. Fouká silný vítr a je 6 st., jsem v penzionu, zítra ráno na hranice. Už mě přestaly bavit posr... ruské cesty, tak doufám že rozhodnutí je správné. Chci jet na pohodu, od města k městu, od jurty k jurtě.


13.den, pondělí 19.5.
sms od Járy: Na hranicích cca 4 hod., ráno jsem vyjížděl v 5 st., přes noc mráz, okolo cesty sníh až na hranici. Jsem v Olgii bez sněhu ale kosa, většinou asfalt, spím v hotelu, potkal jsem tu 2 angličany a dostal jsem hodně rad jak dál, o už tu trasu jeli. Tak jsem zvědavý jak to pojede. Celkem ujeto 6067 km.

Na mapě je označeno, jakou trasu Jára ujel za 13 dní. A také jde vidět, jak daleko to je do Chabarovska.



15.den, středa 21.5.
sms od Járy: Tak jsem zase na signálu, včera ráno z Olgii 50 km asfalt, pak 170km mimo brody hodně zajímavé, pak 170km asfalt a na závěr 60km mimo. Spaní uprostřed ničeho. Dnes 190km hledání cest na GPS, jel jsem to 5 hodin, makačka, pak 60km po šotolině do Altai, spím tady







16.den, čtvrtek 22.5.
sms od Járy: Na dnešní den nestačí jedna sms, zažil jsem šílený den... Těsně před tmou a po 13 hodinách na cestě jsem v Bayankhongor





17.den, pátek 23.5.
Jára volal a povídal jaké to tam je, včerejšek že byl hodně fyzicky náročný, nakonec nejel podle GPS ale podle rad jednoho z místních, který uměl Rusky a divil se, proč ho ta GPS vede na nesjízdné cesty… Dnes už je blíže k Ulanbátoru, pak už pojede zpátky do Ruska a uvažuje o dřívějším konci. V Mongolsku je pořád tak silný vítr, že ani ten stan co má nemůže postavit. Schovat se není kam, normálně tam nic není a fouká všude stejně. Teploty tam jsou od 0 do 30°C, ale v tom větru je tam pořád zima.


18.den, sobota 24.5.
sms: "Tak dneska to stálo do rána za to, déšť a kosa, v Ulanbátoru provoz jak sviňa, jel jsem na sochu Čings dle souřadnic z jednoho cetopisu a dovedlo mě to do dědiny v horách, když jsem se ptal místních 2 lidi tak že jo a poslali mě každý jiným směrem.... najeto zbytečných 180 km v dešti a marasu, durch promočený"




odjezd z Ulanbátoru, hlavního města Mongolska


19.den, neděle 25.5.
sms: No jsem u hranic s Ruskem, dnes najeto 260km z toho 200km po strašném asfaltu a ráno zase kosa 5 st., to sluníčko klame. Zítra do Ruska

na mapě je přibližná trasa, kterou Jára ujel za 19 dní. Už musí mít najeto přes 8 tis.km


21.den, úterý 27.5.
Tento den Jára naložil motorku na vlak
napsal sms: "Čest jsem v Ulan Ude, jedu dál vlakem po Transibiřské magistrále, cesta z Ulanbátoru byla o ničem, zima a vítr, nechce se mi strávit 3000 km v lesích po asfaltu a kazit si pocity z Mongolska. Bajkal neuteče, zvažuji ještě Vladivostok, ale vše záleží jak dojede moto."
pak ještě připsal: "Po dlouhé době jedu vlakem a kochám se... jsou tu pěkně jednotvárné dřevěné vesnice a lesy, lesy, lesy... vlak má jet 54 hodin"


23.den, čtvrtek 29.5.
Jára napsal na tuto stránku:
"JV: Vsem diky za podporu po 54 hod. jsem dorazil z UlanUde do Chabarovsku vlakem moto dorazi za mnou"



Tímto tedy Jára dorazil do cíle.
Teď tu pár dní nejspíš nepřibude další info.
No a po návratu Járy do Kopřivnice tu přidáme fotky a jestli něco napíše, tak i cestopis.




3.6. se Jára vrátil letecky domů

fotky tu budou asi do týdne, cestopis později




úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

počítadlo návštěv , stránka změněna: , webmaster


WebZdarma.cz