Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

výlet Brno, přes Severní Čechy
aneb Daliborova oslava u Kocoura :-)
13.-17.8.2014

Tak nejdřív to vypadalo, že by letos mohla být nejen rekordní účast (doposud 8 lidí), ale dokonce jsme poprvé mohli vyjet úplně všichni, všech 11 lidí. Jenže čím víc se blížil termín, tím spíš to vypadlo že nás pojede jen 5... Situaci zkoušel zachránit ještě Dalibor s pozvánkou na určitou akci, ale nikdo se nechytal. O to bylo větší překvapení, když se nás u jehlanu byl i Ríša a taky Moty přijel nejen kousek ale plně nabalený a nakonec že i Petr s Jirkou to stihli přijet na společnou fotku (i když pak nestihli odjezd a ještě se vraceli pro techničák... :-) Rekord jsme překonali tedy jen v lidech, jelo 9 lidí na 8 motorkách.

Je pravda, že čím větší skupina, tím je pomalejší tempo, buď se každou chvíli někde stojí a nebo to chce větší disciplínu a to mě překvapilo že tento den nám to šlo, drželi jsme dobré tempo, nikdo nezdržoval. S rychlostí jsme byli závislí na Ríšovi, který jel na Ondrově DR650, hrozila stovka, ale hnal to i 120, takže cesta ubíhala.
V Mohelnici mě překvapilo že nás ještě Jirka s Petrem nedojeli, myslel jsem že jen budou dofoukavat pneu, ale pak jsme se dozvěděli, že se z NJ vraceli pro techničák... Jeli jsme dál na Zábřeh, pak boční cestou se zastávkou v lese, kde bylo zpestřením zase Ríšové startování DRka na asi 20.pokus... :-) Kousek dál v Krasíkově jsme mrkli na portál bývalého železničního tunelu, kde ještě před pár lety jezdily vlaky. Taky jsme věděli podle předpovědi, že vjedeme do deště a fakt, od Lanškrouna jsme oblékli nepromoky a dál jeli v dešti, naštěstí ale nebyl moc hustý.
Jirka s Petrem nás pořád nedojeli a pořád mrholilo, tak jsme se rozhodli pro chatky v malém kempu v Náchodě. Pak menší výšlap pro piva a jídlo do obchodu. Zapíchli jsme to v jedné chatce. Jirka s Petrem přiejli asi 2 hodiny po nás.... :-)

2.den - čtvrtek
Ráno jsme se všichni sbalili celkem ve stejný čas (Jirku a Petra jsem varoval, aby si pospíšili, že ostatní už balí, tak asi proto :-) jen byl pak odjezd trochu chaotický, první skupinka odjela k blízkému léčivému prameni, my ve druhé skupince jsme nevěděli kde to je, jel jsem až k obchodu.... pak jsme se vrátili a našli se, ale pak zas odjel Ríša neznámo kam a myslím že nikomu nic neřekl.... tak jsme zajeli k obchodu, tam nebyl, mobil nebral, čekali jsme.... nakonec projel kolem, zamával a odjel špatným směrem pryč.... :-) Jára ho jel stíhat a ostatní se rozjeli opačně, ale na druhém kruháči jsme nepočkali, jeli rovně a oni na Broumov (kdysi jsme tam jeli na motokáry)... až to zjistili, tak se zas vraceli zpátky.... tak jsme čekali delší dobu u jedné benzínky kde byla rozhledna. No ale naštěstí to byly asi poslední zmatky za výlet :-)
Trasa od Náchoda do Trutnova a do polska do Lubawky taková zatáčkovitá, často v údolí kolem řeky, pokud nás nebrzdily auta tak pěkné. V polsku mě překvapilo že nešla odnikud vidět ta přehrada, v té vesnici jsem zaváhal, jestli k ní neodbočit, ale nechtěl jsem zdržovat, přece jenom nás čekal hlavní hřeb celé akce a bylo třeba na místo oslavy včas dojet :-)
Trasa na Pomezní boudy parádní, na polské straně více zatáčkovité a na české zase více do rychlosti, chtělo by to objet někdy jindy naopak.

Pak jsme jeli u Jánských lázní na rozhlednu, kterou jsem vytipoval že je podle mapy dost vysoko a že se k ní dá dojet, škoda jen že byly mraky, jinak si myslím že by měl z ní být pěkný výhled na Krokonoše.
Pak přesun, kousek bezasfaltový off-road, oběd ve Vrchlabí kde jsme trefili na dobrou hospodu, dobré jídlo za pohodovou cenu. Další místa, jako motomuzeum jsme vynechali a jeli dál, Jilemnice, Tanvald a k přehradě Souš. Cestou byly samé opravy a taky nějaké zákazy vjezdů jsem viděli, ale nakonec jsme to zvládli a k Souši dojeli. Pak jsme to vzali přes Jizerské hory a dojeli k tomu velkému sudu ve kterém je hospoda. Škoda že není před sudem více místa, abychom si tam mohli udělat fotku, tak vysoké parkovné ani nemělo cenu platit, jeli jsme tedy dál.
Cesta přes Polsko a Německo bylo asi pro ostatní překvapení, nevěděli vůbec kam se na tu Daliborovou akci jede :-)
V Polsku jsme se podívali na velkýýýýý povrchový důl, možná největší co jsme kdo viděli. Takový Jára beztak neviděl ani v Rusku :-) V pozadí byl taky vidět pěkně Ještěd.

Pak jsme jeli a jeli a nakonec z Německa vjeli do českého Varnsdorfu, kde hned u hranic je pivovar Kocour a to už ostatním došlo kde skončíme :-) tím začal hlavní hřeb celé akce - Daliborové oslavy narozenin. Za to fakt Dalibore díky, ochutnávku tolik piv a tak rozdílných jsem ještě nezažil. Vyrábějí tam několik piv, jenom speciálních bylo 9, podle receptů z různých zemí. Tak jsme si řekli že ochutnáme všechny :-) raději po malých. Začali jsme nejsilnějším, mělo 21°. Opravdu zajímavé chutě, mezi nimi bylo dokonce višňové pivo :-) Kromě piv jsme si dávali kolena, tatarák, apod... prostě vyníkající degustační večer :-) všechno si už ale nějak nepamatuji, ale prý to všechno bylo super :-)
Perličkou ještě bylo ubytování ve vagónech.
Jo a večer si ještě někdo všiml, že další den hraje Baník na Spartě a že by se tam mohlo jet (to je ta svoboda na motorkách, že se často a nečekaně mění cíle až do nečekaných míst :-)

3.den - pátek
Nebylo kam spěchat. Snídaně, Pavel vodárna, balení motorek, počkání... pohoda.

Vrcholem pátku byl výjezd na Ještěd (tedy pro nás, pro ostatní možná fotbal). Ještěd fakt paráda, dlouhý výjezd na vrchol, plno zatáček a nahoře fakt parádní výhled po celé okolí a do dálky.... Cena za parkovné sice 70 Kč, ale GG je mnohem dražší :-) a pak jsem si říkal, že kdyby byla taková možnost na Praděd za stejnou cenu, jel bych. Tak jsme se dívali, jak na hranicích s německem a polskem prší, jak jdou různé mraky a nás se to v tu chvíli netýkalo :-)

Pak jsme jeli dál, ani jsme se myslím nedomlouvali, tak jsem mířil na původně domluvený Český ráj. Cestou jsme se ale rozdělili, většina už to vzala rychleji do Prahy na fotbal. Mě s Daliborem se tam moc nechtělo, tak jsme chtěli jet původní trasu do Českého ráje. Jenže hned za vesnici začalo pršet... vjeli jsme do další "vesnice", viděl jsem hospodu s velkým stromem, zaparkoval pod něj, začalo pršet více, vlezli jsme dovnitř a zjistili že jsme ve značkové hospodě dalšího pivovaru :-) ve městě Svijany. Dali jsme polívku, přestalo pršet a rozjeli se podle mraků raději po dálnici na M.Boleslav. Po chvíli už ale bylo sucho :-)
Dál jsme jeli buď podle mraků nebo jak nás napadlo, Boseň, Dolní Bousov, Mcely, Nymburk, supermarket (déšť), Cerhenice - vlakový zkušební okruh, Kouřim - geografický střed Evropy a kopec Vysoká s rozhlednou poblíž Kutné hory.

4.den - sobota
Ráno jsme si přečetli, že Baník vyhrál :-) ale nenapadlo nás že "pražáci" vyjedou z Prahy tak brzo, tak jsme ani nespěchali. Nakonec jsme si dali sraz u D1, poblíž H.mostů. Trochu tam sprchlo, než jsme se sjeli, ale pak už bylo líp. A taky jsme už nebyli komplet, přijeli jen 3 (Jára, Pavel a Ondra). Naopak Jirka, Moty a Ríša jeli domů a Petr busem do Brna.
Tak jsme se tedy v počtu 5 motorkářů rozjeli směr Brno, klikatě přes Vysočinu. Nečekaně jsme projeli pěkně zrekonstruhovaným statkem Ostov se sochami panen.... pak rozhledna Bohdaneč s pěkným okolím

Taky jsme to vzali na blízký Číhošť - geografický střed ČR a kostel, kde se stal tzv. Číhošťský zázrak. Cesta střídala kvalitu, nejdříve pěkná, pak i dost špatná. V Golčově Jeníkově jsme dali oběd, pak za slunka Habry, kde byl Ondra nervózní jestli dojede.... nakonec tankoval prý nejvíc benzínu do motorky za celý život = 18,7 litrů do asi 20 litrové nádrže, což dělám běžně :-) Pak Křižanov a návštěva strejdy u rybníku. No a pak jsme mohli jet v klidu se sluncem do Brna.... ale my si řekli ne :-) Zahráli jsme si hru s mraky :-) ty šly ze SZ, zvolil jsem trasu na SV, směr na Bystřici nad Pernštejnem, s tím že jak se mraky (tedy spíš černá stěna s deštěm) přiblíží, tak odbočíme kdekoliv na Brno. První odbočkou to ale nešlo, byla tam objížďka, tak jsme jeli dál. Černo se přibližovalo.... Ondra začínal být nervózní.... :-) no nakonec jsme vyměkli u druhé odbočky a odbočili na Brno.
Jára chtěl být na místě mezi šestou a sedmou. Přijeli jsme v 18,00 hod. :-)
Na místě už čekal Milan, dali jsme první pivo a pak další.
Moty pak překvapil že nedorazil, Petr překvapil že dorazil. Celkově to tam bylo klidnější než jiné roky, i němci si dali jen pár piv a klidně šli brzo spát.

5.den - neděle
Ráno mě vzbudil Milan, který už snad od šesti přešlapoval u motorky a nemohl se asi dočkat až v osum pojede na okruh :-)
jo a prý mu Petr v noci bral spacák :-)
No tak ráno jsme postupně všeci vstali, překvapením bylo kolik lidí chtělo jet rovnou domů... tak jsme v 5 lidech najeli na dálnici a menším spestřením kolem Přerova dojeli domů.

Závěrem - moc pěkný výlet s parádní oslavou u Kocoura to byl :-)
Vlastně můj nejdelší letošní výlet... :-)