Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

výlet na MotoGP Brno, přes Fagaraš a Slovensko
21.-25.8.2013

Už dlouho před tímto výletem do Brna říkal Jára a Moty, že to chtějí vzít přes Fagaraš v Rumunsku a konečně tam na 3.pokus dojet. Také Ondra říkal, že pojede s nimi. No a my ostatní, co jsme se nechtěli hnát tolik kilometrů, tak že se projedem po východním Slovensku s tím, že se v pátek večer někde setkáme. Místo původně plánovaného Sence jsem navrhl jižní oblast středního Slovenska, aby to měli z Rumunska blíže. Takový byl plán předem, ale nakonec to dopadlo zase trochu jinak :-)

Nejdříve změnil plán Ondra, že se taky nebude hnát tolik kilometrů a že se přidá k nám. Naopak Moty s Járou jsi k Fagaraši přidali do plánu Transalpinu.

den D - středa
tým A, Jára a Moty vyrazili v poledne a nejkratší cestou to vzali přes Slovensko na Miskolc a večer dojeli kamsi k Debrecenu.
tým B měl sraz v 15,30, plánovaně jsme se sešli 4 (Dalibor, Pavel, Ondra a Roman) a rozloučit se s námi přišla Ivana a taky se na odjezd přišel podívat Petr.

Pak ale přišlo velké překvapení (tedy až šok), protože přijel ještě jeden kamarád, kterého jsme nikdo nečekali (tedy až na Petra). Přijel Jirka! Po 11 letech na motorce! Tak to tedy nikdo nečekal....
Prostě Petr mu nabídl půjčit SV650, pokud mu ji pomůže spravit. To ale nebylo jednoduché, doslova byla Jirkova účast vydřená několika nočními směnami... Nakonec to dokázal, povedlo se a mohl jet s námi :-)

Vyrazili jsme tedy jeli ve 3 skupinách:
tým A - Jára a Moty přes Fagaraš
tým B - Dalibor, Pavel, Ondra, Roman a překvapivě Jirka, trasa přes Slovensko
tým C - Petr, dorazil v pátek večer

Ale zpátky k týmu B. Před odjezdem ještě nastalo menší zdržení, kontrola napnutí řetězu na SV650, ale to už byla drobnost, protože později nastalo další zdržení. Domluvili jsme se na trase přes Tichou na Ostravici, ale Ondra to asi neslyšel a před odbočkou na Tichou mu bouchly saze, rozjel se na Frenštát a my jeli na Tichou, pak nám volal, pak jel zpátky, pak snad na Kozlovice... no nakonec jsme se domluvili na srazu u benzínky v Ostravici. Přes hranici na Turzovku jsme tedy přejížděli až po páté hodině! :-)

Dál už cesta pokračovala v pohodě, i když kolem Čadce pomalu a nudně. Na Starou Bystrici se to už rozjelo, pak jsme jeli přes Terchovou, mrkli na Jánošika a přes Dolný Kubín zezadu do Kalamen. Tam se pár lidí "vyhřívalo", i z Česka, i když slovo vyhřívalo je silné, voda byla tentokrát teplá jen u vřídla a vylézt ven znamenalo "klepat kosu". Předem jsem ještě zajel najít místo na spaní.

2.den, čtvrtek

tým A - Jára s Motym tento den dojeli na Fagaraš, celý jej projeli na druhou stranu a zpátky se vraceli přes Transalpinu, kde zatměli a večer stavěli stan za tmy, až vyjeli z hor, tak prý až kolem desáté.

tým B - pohoda. Ráno jsme se mrkli na vodopád hned vedle v Lúčkách, pak jeli po staré cestě do Liptovského Mikuláše, podívali se na pramen u Liptovského Jána a jeli do Tater na Štrbské Pleso. Tam jsme dali vlastní oběd. Pak se s námi už Jirka rozloučil, protože potřeboval být v pátek doma. Cestu zpátky si ještě zpestřil offroad výjezdem na kopec Straník u Žiliny (známá slovenská Mekka Paraglidingu, závěsného létání a v 50.-tých létech plachtění na větroních). My jsme jeli dál, vzali jsme to kolem Pieninského NP, přes nějaké dvojjazyčné Slovensko-Ruské vesnice, přes Bardejov a Svidník na Duklu. Na polské straně jsme vzali levnější benzín a prohlédli jsme si památník. To už ale začal být večer, tak jsme to svižným tempem vzali na Domašu, kde jsme si zase uvařili(ohřáli) večeři, popili pivko a Pavel si zase rozdělal vodní dýmku :-)

3.den, pátek

tým A - tento den je čekal jen přesun, najeli asi 850km na místo srazu.

tým B - opět pohodička, ráno někteří koupání, holení... pomalu sbalení stanu... no, vyjeli jsme až po desáté :-) Sebekriticky jsem zhodnotil tohle naše tempo :-) a navrhl zrušit východní konec Slovenska (pak se ukázalo že to bylo dobře, nestihli by jsme to). Tak jsme tedy jeli přímo na Zemplínskou Šíravu, původně že se jen mrknem. Nakonec se to změnilo v oběd, pár vlastních zásob a přikupování dalších porcí :-) Pak Dargovské sedlo a před Košicemi jsme ještě jeli jižně, podívat se na širokorozchodnou trať z Ruska. Tyto koleje většinou vedou kolem normálních a místy jinudy. Na vlak (se 4 lokomotivami) jsme štěstí neměli.

Čekal nás ale hlavní "hřeb" dne :-) sídliště Luník IX. v Košicích.
Tedy tušili jsme podle fotek, že tam bude nepořádek a asi poničené paneláky. Zážitek to byl ale silnější než jsme čekali.... vjeli jsme tam a cestou viděli skupinky s igelitkami, z nákupu, to by ještě šlo. Ale pak jsem zabočil na tu poslední ulici, nejdříve jsem si všiml, že některé části paneláku jsou bez oken, pak že tam není na ulici ani jedno auto, taky plocha před panelákem nebyla travnatá, zelená, ale z dálky bílá.... prostě plno drobných odpadků, beztak vyhozených z oken. A hlavně všude bylo plno dětí. Zezačátku pár vteřin nereagovaly, zřejmě byly překvapené že tam vůbec někdo vjel... (motorkáři tam asi každý den nepřijíždějí :-) , pak jsem neviděl, že by ulice byla průjezdná (podle mapy má být, ale asi to jen není vidět) a napadlo mě, že se raději otočíme dřív, než jet až na konec a 2x kolem nich projíždět. Tak jsem se začal otáčet a v tom to začelo... nejdříve na nás letěl kopačák, ale hlavně se k nám sbíhat že ze všech stran, někteří měli i klacky... že si člověk říkal, že už neodjedem... taky někteří začali házet kamínky (kameny to naštěstí nebyly).... a do toho ve sluchátku slyším Ondru jak říká "rychle pryč, rychle pryč..." tak jsme z toho jen tak tak vyjeli.... :-)
No, když bych to měl nějak shrnout, tak to působilo jako nechtěná návštěva v nějaké v osadě daleko na Balkáně nebo v Indii... prostě exotika :-)

Z Košic jsme to už vzali na západ, cesta ubíhala, v Turně jsme odbočili do Maďarska, tam jsme vzali benzín, pak kousek po horší cestě a zase po pěkném asfaltu a na Slovensko vjeli na Plešivec. v Torňale jsme zajeli do supermarketu, taky tam bylo místy tmavo a na cestě jsme viděli přejetou krysu nebo potkana, tělo tak přes 20 cm...
Blížil se večer, tak jsme se zajeli mrknou na první vytipované místo, přehrada Teplý Vrch. Našli jsme místo a po domluvě s místními se "ubytovali" a poslali smsky ostatním. Večer tedy přijel Petr (nakonec na "Jirkové" SV650) a hned za ním Moty s Járou. Pokecali jsme co kdo měl za zážitky, Moty s Járou vyprávili o Rumunsku a Ondra pak řekl, že Luník 9 byl pro něj beztak větší zážitek, než by byl Fagaraš :-) no ale uvidíme, až jej uvidí :-)

4.den, sobota

Nakonec i v sobotu jsme se rozdělili na skupiny:
tým A - Jára s Motym vyjeli první, na makrelu do Sence
tým B - rozhodli jsme se jet prostředkem Slovenska
tým C - Petr se rozhodl vyjet později a že dojede tým A na Senci
Jeli jsme tedy přes Ratkovou a Revúcu na Muráň, na Červenou Skalu, na Bánskou Bystrici a užili si zatáčky na Harmanci. Před Trenčínem začalo kapat, ale vyšlo nám to a déšť jsme minuli. Pak jsme jeli dál, přes Buchláky na Brno. Tam jsme se zase všichni sešli, tým A zmokl a poslední dojel Petr. Večer jsme si u piva pochutnali na stejkách. 5.den, neděle

Předpověď počasí nebyla dobrá, mělo pršet. Na okruh šli myslím jen Jára a Moty a ostatní jeli už přímo domů.