Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

Alpy 2012
9 dní, 18. - 27.5.2012

Moty, Ondra, Pavel, Ríša a Zdena se vydali na výlet do Alp. Cestopis sepsal Moty:

1.den, pátek 18.5.2012
Tak po roce opět vyrážíme, tentokrát si chceme řádně zajezdit, tak vyrážíme na západ. Původní plán vyrazit ve středu odpoledne padl, ale je nádherný paťulínek, tak hurá za dobrodružstvím. Jelikož vyrážím sám se svým věrným ořem Arnim FZ1, tak jedu opravdu velkou pohodu bez map a navigace jen podle slunce. Klasicky to beru na ONO do Mošnova a pak Fulnek, Odry přes Libavou a dále po staré do Olomouce, kde ještě navštěvuji jeden obchod a pak už tradá. Jedu ani nevím kudy a najednou mě chytá hlad. Tož první městečko Jevíčko na trase to jistí. Po chutné večeři pokračuji dále na Boskovice a dále ani už nevím kudy a pod Brnem to balím. Času mám dost, zbytek bandy vyráží až v sobotu dopoledne se zastávkou ve Vídni a domluveni jsme až navečer někde pod Mariazell. Dnes parádních 275km výletním tempem.

2.den, sobota 19.5.
Ráno jsem si poležel a v klidu vyrážím směr Mohelno, Znojmo, Šatov, Retz, Horn, Krems a.d.Donau. Zde navazuji spojení s bandou opozdilců a zjišťuji, že mé výletní tempo je opravdu hodně výletní neb už jsou přede mnou. Tož dávám koním napít a mastím dále Melk, Au, Scheibbs, kde se kousek za městem na krásné mýtince díky Helence(GPS) a jejího přesného navedení potkávám s ostatními. Dorazili před chvíli, tak se zdravíme a dáváme nějaké to pivko a panáka. Tak jsme všichni já Moty+Arni, Mazel+VFR, Zdena+VFR, Ondra+Bandouš a Ricardo+Black. Tož plánujeme zítřek, kafráme a kvitujeme dnešní parádní svezení na rakouských cestách. Počasí nám přeje a dnes najeto 280km.

3.den, neděle 20.5.
Vyrážíme a užíváme si sqělé svezení směrem na Mariazell, pak po B71 nádherným údolím řeky Ois. Většina kluků je v Alpách poprvé a jsou nadšení, hlavně z kvality cest a přírody. Dneska se chceme dostat přes GG, všichni máme minimálně sto bujných ořů, takže cesta ubíhá celkem rychle, i když je na této cestě docela silný provoz. Projíždíme Gostling, Admont, Liezen, Schladming a v Radstadtu odbočujeme na doporučovanou cestu směr Obertauern. Tak tohle je opravdu parádní svezení, i když nás trochu ohrožoval přihlouplý rakušák v passatu. Nahoře jsme dali krátkou pauzu a míříme směr GG přes Mauterndorf, Katschberg, kde jsme se vyhnuli placenému tunelu a vzali to přes sedlo Katschberghohe se 17% převýšením. Dále pokračujeme po parádní silnici č.99 údolím řeky Lieser do Spittal a.d.Drau, kde odbočujeme na silnici 106 a projíždíme úžasným údolím řeky M“oll směrem na Obervellach a dále do Winklernu, kde už pomalu stoupáme po silnici 107 k mýtnici na GG v Heiligenblutu. Cestou se kocháme přírodou, provoz je téměř nulový, stavíme na krátkou pauzu u vodopádu a je to prostě super. Je neděle odpoledne, u mýtnice jsme cca v 17h a není tady ani noha jen paní v budce, která upozorňuje na silný vítr nahoře. Tož platíme a hurá na ty „kehre“. Nejprve stavíme na Kaiser Franz Joseph Hohe, kde potkáváme dvě motorky a zrovna taky čechy, jeden na 4T Jawě 125, jinak je parkoviště zcela prázdné. Obejdeme vyhlídky, něco nafotíme, v restauraci dáme gulaschsouppe a valíme do hory. Počasí se trochu kazí a zatahuje se. Fouká trochu vítr, ale není to nic hrozného. Po cestě potkáváme spoustu svišťů, kteří se vyhřívají na asfaltu. Při průjezdu se rozprchávají do stran a za námi zpátky vylézají. Za tunelem Hochtor stavíme na foto u sněhových bariér. Pavlovi Mazlovi padá VFR a praská kufr :-( . Tož to poflikujeme páskou jak se dá a pokračujeme na Edelweisspitze. Cestou potkáváme jedno auto :-) , na Edelweisspitze opět nikdo. Tak jsem tady podruhé a GG zase v mracích. No nic tak příště :-) . Začíná se stmívat, tak pokračujeme dolů. Kempujeme v luxusním kempu, kde jsme spali v roce 2007. Nic se nezměnilo, všude čisto, teplá voda, paráda. Chceme platit a prý ráno, tak OK. Dnes motorkářská extáze trvající 420km.

4.den, pondělí 21.5.
Ráno je krásně, správce nikde, takže kemp zdarma a vyrážíme nejprve do OBI koupit emerickou pásku na důkladnou opravu Mazlovy VFR. Vše proběhlo hladce, kufr jak nový. Dnešní toulání začíná přes Zell am See směrem na Krimmelské vodopády. K nim vede asi 1,2km procházka lesem. Ty jsou opravdu obrovské a nádherné a jelikož je opravdu velké teplo tak dáváme delší pauzu. Jelikož Gerlosstrase je placená tak se kousek vracíme a jedeme po staré státovce přes Gerlospass, za kterým se zpátky napojujeme na hlavní. Cesta už trochu oježděná, úzká, ale ty výhledy a hlavně zadarmiko. Dle vývoje počasí se rozhodujeme pro návštěvu Německa a věhlasného zámku Neuschwanstein. Valíme údolím řeky Ziller přes Jenbach a kolem jezera Achensee se napojujeme už v Německu na Deutsche Alpenstrasse kolem jezera Tagernsee pokračujeme přes Bad Tolz na silnici 11 směrem na Kochel am See. Kolem jezera Kochelsee musíme pomalu je to lázeňská oblast, ale stále potkáváme brusiče sliderů proti nám. Cítím, že proženeme naše stádečka a dáme koním napít :-) . A je to tady. Tušení bylo správné. Sedlo kolem Jochbergu k jezeru Walchensee, kde zřejmě denně probíhají mini motocyklové závody, si to dáváme co hrdlo ráčí, protože tento úsek byl opravdu bombááááááááá. Já s Ondrou a Ríšou jsme si ho museli dát ještě jednou. Kvalitní asfalt, vracečky prostě paráda, ideální by ovšem byl silný motard. Všichni kdo pojedete kolem, tak tam si určitě zajeďte, stojí to za to. Když jsme se vrátili, tak byl Pavel vysmátý jak lečo, prý viděl pěkné divadlo. Zdena najížděl na odpočívadlo přes mírný obrubník a nějak to nedal a plesknul sebou o zem. Takže VFR versus silnice 0:2 :-) . Opět se napojujeme na Deutsche Alpenstrasse a valíme po ní až do Ga-Pa, kde pauzírujeme pod olympijskými můstky. Cesta je famózní, provoz mírný a užíváme si to, jak to jde. Z Ga-Pa kolem Zugspitze zase po vyhlídkové strasse, kousek zase přes Rakousko do Fussenu a odtud už je to jen kousek k zámku. Zámek je bohužel v opravě a celý pod lešením. Tož tam ani nejdeme blíže a radši jdeme hledat, kde zabivakujeme. Nacházíme výborný flek u jezera. Opět extáze a najeto luxusních 400 km. Jelikož část bandy chce být ve středu doma, tak máme dneska poslední společnou noc. My s Ondou chceme navštívit Livigno a Stelvio, ostatní už plánují kudy domů.

5.den, úterý 22.5.
Ráno se s Ondrou loučíme se zbytkem bandy a valíme směr Livigno. Helenka nás na chvilku natáhla na dálnici, ale to nám nevadí, v Německu jsou dálnice zdarma. Z Fussenu tedy míříme na Immenstadt i.Allgau, kolem jezera Alpsee směrem na Bregenz. Ani nemusím podotýkat, že silnice jsou jako vyžehlené, provoz minimální a motoextáze pokračuje 4. dnem. Počasí taky super, polojasno okolo 20-25 stupňů dle výšky. Přes Gotzis a Feldkirch je provoz hustší, ale nechceme platit za dálnici, tak jedeme dle situace. Překračujeme hranici Lichtenštejnského království a za celnicí děláme pauzu, na které plánujeme další trasu. Přes Vadúz pokračujeme po nádherné silnici 28 směrem na vyhlášené švýcarské zimní středisko Davos. Je po sezóně, tak je tady docela mrtvo, tož valíme dál. Držíme se silnice 28 přes Fluelapass a před Susch odbočujeme vpravo směr Livigno stále po ní. Je to opravdu moc pěkná panoramastrasse. Tunel k Lago di Livigno je jednosměrný tak čekáme na zelenou. U vjezdu je značka zákaz vjezdu cyklistů, ale těsně než nám padne zelená, tak se z tunelu vyřítí dva cyklisti pekelnou rychlostí :-) . Za tunelem stavíme u hráze jezera a koukáme na tu technickou parádu. V polovině hráze je potom mýtnice za tunel a švýcarská celnice. Vstupujeme do bezcelní zóny. Objíždíme jezero několika tunely a sledujeme dolování kamene ze dna jezera. Vjíždíme do překrásného údolí vyhlášeného lyžařského střediska Livigno. Po obvodu prakticky celého údolí jsou vleky a lanovky. Koukáme a říkáme si, že to tady v zimě bude parádní lyžovačka. Stavíme u kiosku, je kolem 16h, ale všude zavřeno. No jo no Itálie a jejich siesta. Naštěstí po chvilce přibíhá sličná paní, otevírá obchůdek a my nakupujeme za véééééélmi příznivých podmínek nějaké drobnosti, alkohol a parfém. Pro představu 1litr 80% rumu Stroh za 7,90 euro, 25ml flakón Chanel za 34 euro. Tady opravdu stojí za to zajet. Tož pokračujeme dále a parádními serpentinami protínající sjezdovky a lanovky míříme vzhůru přes sedlo Passo di Foscagno směr Bormio a slavné Passo dello Stelvio. Začínám mít tušení, že to Stelvio nedáme, neboť jsem si po cestě všiml upozornění, že je „offerto“. V bormiu se to potvrdilo. Vím, že tam má v sobotu jet Giro, ale dyk je teprve středa :-( . Sakra minuli jsme těch odboček více a všechny jsou uzavřené. Potvrdil nám to i mladý italský motorkář. Tož zklamaní pokračujeme vpravo na Sondalo, Tirano, kde to stáčíme zpátky do švajcu. Přes úžasné Passo del Bernina, kde kolem této silnice stoupá i železnice v neskutečných zákrutách pokračujeme směr St.Moritz. Na vrcholcích okolních hor lze pozorovat, že tady nedávno sněžilo :-) . Sjezd dolů do údolí je neskutečný. Žádný provoz, vyžehlená silnice a neskutečná příroda lesknoucí se po nedávné přeháňce v zapadajícím slunci. Po cestě už koukáme, kde bychom složili hlavy, ale je tady dost omezený výběr :-( . Konečně kousek za městem Zernez nacházíme nějaký pravděpodobně vojenský objekt s rampou. Jelikož se honí mraky a sem tam spadne kapka, tak nám krytá rampa jde k duhu. Ani nerozbalujeme stany, leháme na rampu, popíjíme Stroh rum a klábosíme o další sqělé jízdě, která nás čeká v dalších dnech. Dnes jsme překonali hranice pěti států D, A, CH, FL, I, některé i dvakrát J a najeli neskutečně úžasných 450km.

6.den, středa 23.5.
Ráno je zataženo a lehce mrholí, rychle balíme a fičíme směr Zernez a znovu po 28, kde už je opět luxusní počasí, neodbočujeme však na Livigno, ale přes Ofenpass/Pass dal Fuorn do Itálie směrem na Merano údolím řeky Adige. Potkáváme další odbočku na Stelvio a stále off. Stáčíme se na severovýchod a přes další neskutečné sedlo Jaufenpass/Passo Giovo míříme do Vipitena. Na sedle docela silně foukalo, tak jsme se nezdržovali a klesali opět skvělými zatáčkami, při kterých jsme natáčeli videa z jízdy a těšili se na pizzu, bo co by to byl za výlet do Itálie, kdybychom si nedali pizzu, že? :-) Pizza byla vynikající, obsluhovala nás Slovenka a kuchař byl Albánec :-) . Po výtečném obědě pokračujeme pod brennerskou dálnicí s menší koupací zastávkou v řece Isarco u města Fortezza dále směr Bruneck. Voda v té řece byla opravdu velmi osvěžující :-) . Za Bruneckem přejíždíme opět do Rakouska. Valíme po E66 údolím řeky Drávy až do Lienzu. Jelikož na této cestě je silný provoz stáčíme se na 107 směr GG a ve Winklernu vpravo na nám dobře známou 106 směr Spittal a.d.Drau. S přicházejícím večerem hledáme vhodný flek na spaní, ale jelikož projíždíme údolím řeky M“oll, která je vyhlášenou vodáckou a rekreační oblastí bezpečná možnost téměř není, proto volíme camp v Obervellachu. Dnešní trasa byla opět něco pro fajnšmekry a užili jsme si rychlých průjezdů zatáček stejně, jakož i vraceček (kehre) na první až druhý rychlostní stupeň. Po kontrole pneumatik Ondra zjišťuje, že má daleko více sjeté boky než střed pneumatiky což jasně ukazuje, že se s tím rozhodně nemazlíme :-) . Najeto 390km

7.den, čtvrtek 24.5.
Ráno lehce kráplo, ale než jsme vylezli ze stanu, tak už bylo fajn. Ondra to chce dneska dotáhnout až domů. Já mám ještě do soboty veget. Pokračujeme po 106 do Spittalu a pak kolem Millstattersee po 88 směr Bad Kleinkirchheim. Bohužel jsme udělali chybu v navigaci a zakufrovali a místo 88 jsme pokračovali po 98 až do Villachu. Ondra už se nechce vracet a rozhoduje se pro rychlý přesun po autobahnu. Loučím se tedy s Ondrou, který míří na dálnici a fičí domů a já pokračuji kolem jezera Ossiachersee na Feldkirchen, pak po 95 na Gnesau a dále po ní přes Turracherhohe do Predlitz. Ještě před tímto sedlem jsem si vyjel u obce Vorwald na krásný vrchol Falkertsee. Sedlo Turacherhohe opět bez chyby. Držel jsem se stále 95 až do Tamswegu, kde jsem odbočil vpravo na 96 směr Murau. Před tímto městem jsem uhnul vlevo a o kousek dále v obci Schoder mě šipky navedly k vodopádu. Byla k nim cca 500m procházka lesem, ale vodopády stály za to. Přístup byl zdarma stejně jako parkování a procházka byla velmi příjemná. Zapsal jsem se do pamětní knihy a pomalu se vracel k Arnimu. Pokračuji na další skvělou panoramastrasse na Solkpass, škoda jen malé přeháňky při sjezdu do údolí, kdy jsem si ty zatáčky nemohl vychutnat úplně. Pokračuji vpravo na Liezen, před kterým uhýbám vlevo přes Pyhrnpass směrem na Windischgarten. Město zkratkou objíždím a najíždím na fantastickou romantikstrasse Eisenstrasse přes sedlo Hengstpass. Tuto cestu opět všem vřele doporučuji. Je poněkud užší ovšem zcela bez provozu. Já potkal na celé její délce cca 35km jedno auto a 6 cyklistů :-) . Po překonání sedla se projíždí údolím říčky, jedna zatáčka střídá druhou, 100% asfalt vše v kochací rychlosti okolo 80-100km/h. Přirovnal bych ji k silnici z Lipůvky směrem do Blanska kolem řeky Svitavy. Jen ten asfalt je u nás podstatně horší. Lehce přiopilý z tohoto úžasného motozážitku se dávám na 115 a za Krippau pro dnešek končím. Dnešní den byl opravdu nezapomenutelný, najeto parádních 420km velmi pohodovým tempem. Jelikož měním trasu a místo na Mariazell pojedu na Passau do prodejny Louis, tak se zítra budu muset kousek vrátit, ale nevadí, času mám dost.

8.den, pátek 25.5.
Dnes je pátek a zítra bych rád dorazil domů, takže vstávám brzy a vyrážím po 115 na sever, ve Weyeru vpravo přes Pichlhohe a znovu vpravo na 31, která má velmi slabý provoz a kopíruje meandry řeky Ybbs, což je samozřejmě zcela luxusní svezení – doporučuji :-) . V Gostling a.d.Y. se napojuji na 25 a přes nám známý Scheibbs do Ybbs a.d.Donau, kde překračuji Dunaj. Pokračuji podél Dunaje po 3 až za Perg, kde se vpravo na sever vyhýbám Linci a mířím rovnou do Freistadtu. Dneska a hlavně tady v okolí Dunaje je nížina a hustší zástavba, ale nevadí, protože cesty stále bez jediné chybičky a na Dunaji je co pozorovat. Z Freistadtu se vydávám zcela luxusní silnicí 38 směr Passau. Tato silnice z povzdálí kopíruje statní hranici a prochází podhůřím Českého lesa. Je tady oproti včerejším prázdným cestám malinko větší provoz, sem tam i kamión, cesta je však dostatečně široká a Arny a jeho téměř 150 vraníků nemá s předjížděním pražádný problém. Po poledni se dostávám do Passau, obchod Louis nalézám a po prohlídce pokračuji dále, tentokrát mířím na sever směr Česko a hraniční přechod Strážný. Tak jsem v Česku :-) a vítá mě první značka, u nás tak oblíbená „pozor na odlétující štěrk“ :-( a naše slavné flikování cest metodou tryskání. Nakopat do prdele tomu idiotovi co tohle vymyslel. Naštěstí brzy odbočuji směr Lipno na Volary, kde si dávám oběd. Objíždím celé Lipno a přes Dolní Dvořiště se vracím zpátky do Rakouska, protože ta kvalita českých cest je opravdu katastrofální, navíc téměř v každé zatáčce pro jistotu lopatka štěrku nebo písku :-( prostě hnus. Za čárou se ve Freistadtu opět napojuji na luxusní 38 tentokrát východním směrem, a s Arnym si užíváme této parádní cesty přes Zwettl až do Hornu, odkud už míříme k nám. Hlavu skládám v kempu na břehu vodního díla Dalešice. Dnešní den byl opět luxusní, i když už jsem nejel v horách. Silnice 38 je naprosto famózní a nabízí 100% kvalitu, dostatečnou šířku, dlouhé rovinky, ale hlavně táhlé přehledné zatáčky, kterých se nejde nabažit, navíc velmi dostupná, neboť z česka je to opravdu kousek. Projel jsem ji celou, i když jsem začal v polovině na jeden konec a pak opět z poloviny zase na opačný konec. Najeto dalších překrásných 655km.

9.den, sobota 26.5.
A je tu poslední den. Dnes už pouze v klidu domů. Bohužel mi není moc dobře, zřejmě mi nesedla včerejší klobása. No nic snad to domů nějak dotáhnu. Snažím se vyhýbat hlavním cestám, takže po bočních směr Rosice, pak nějak do Blanska, Boskovice, Prostějov, kousek po dálnici a přes Libavou, Odry, Fulnek až domů. Některé úseky na této trase jsou taky slušné, ale některé taky dost špatné. Vše dopadlo dobře, pouze Arny při jednom otáčení pod Solkpass dostal šmouhu přes kufr od plastového patníku, ale přežijeme to, není to nic hrozného.

Dovolená byla vynikající, užili jsme si opravdu skvělou motorkářskou extázi, ujel jsem celkem cca 3600km, počasí až na dvě cca 10minutové přeháňky luxusní. Opět mi zůstal minimálně jeden nesplněný cíl (Stelvio), takže máme důvod se tam zase někdy vrátit a užít si ty kvalitní cesty a panoramata.