Kopřivničtí motorkáři
partička kamarádů z Kopřivnice a okolí, fotky z různých výletů a cestování
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

Dobešovské léto 2010 – tým B
10.7.2010
napsal Jirka

Když tedy stále patřím mezi Kopřivnické Motorkáře, i přesto, že všechny mé kultovní stroje Československé výroby jsou z nedostatku času stále nepojízdné, nebo momentálně nezprovozněné, rozhodl jsem se, že to musím nějak udělat a nějakou akci s kopřivnickými motorkáři podniknout. Skvělá šance se naskytla v sobotu 10.7.2010 v Dobešově, na snad jediném společném srazu motocyklů a automobilů v republice (nepočítám závody a orientační rallye historických vozidel), ale mám na mysli opravdovou všehochuť současných i historických motocyklů a automobilů. Jak se zdá, tak se to povedlo Víťovi Šváčkovi právě na Dobešově. Věděl jsem, že tým A vyrazil už v pátek na výlet po republice a má v plánu sobotní účast na Dobešovském létě 2010. Nicméně ještě v pátek volám veteránské sekci Kopřivnických motorkářů, Ríšovi, zda se ke mně nepřidá do týmu B, se svým Dněprem. Bohužel v sobotu má šichtu a tak mi nezbude než vyrazit sám s osádkou vozu tvořenou mnou, mou navigátorkou a dvěma benjamínky a doufat že se na Dobešově setkám s týmem A.

V sobotu po poledni nakládám posádku vozu T603-2 GT, dnes bez kamufláže GT z roku 1965, ale s vlastnoručně konstruovanými a společně s bráchou vyrobenými laďáčky a vyrážíme směr Dobešov.


T 603-2 GT včetně kamufláže z roku 1965

Na Dobešov přijíždíme právě v době, kdy je většina motorek na plánované společné vyjížďce. My jsme ji kvůli dennímu režimu benjamínků nemohli stihnout. Trošku se rozkoukáváme po hřišti, kde se sraz koná a za chvíli už přijíždějí motorkáři ze společné vyjížďky. Stroje parkují jeden vedle druhého ve dvou řadách po celé délce hřiště. Odhaduji to na 100 až 150 kousků. Samozřejmě, že si je musím prohlédnout zblízka a pořídit několik fotografií pro webové stránky Kopřivnických motorkářů. Během nezbytného občerstvování cestou vyprahlých motorkářů, spustila rocková kapela Apači své vystoupení a Víťa Šváček pomalu připravoval soutěž o nejhezčí zvuk motocyklu. Soutěže se zúčastnilo cca 20 strojů všech kategorií od historického Nortona, přes endura, cestovní mašiny, sporťáky, čopry až po Goldwinga Valkyrie.



Mi, se nejvíce líbilo Víťovo VFR ve stereu s jeho kolegou, z toho zvuku byl cítit vyloženě dravec, ale domácí stroj prý pohár nevyhraje. Jako druhého kandidáta na vítězství, který se mi také moc líbil, jsem viděl červený šestiválcový Goldwing Valkyrie, který mi vzdáleně připomínal soutěžní T603 B5. Bylo však znát, že dva válce chybí a hlavně objem je proti T603 B5 malý a zvuk Valkyrie je tak proti B5 ještě dost vysoký. Aby to však neměly motorky tak jednoduché, tak jsem se rozhodl trochu je potrápit. Najel jsem na plac mezi motorky a nejdříve jsem to jen tak probublal na cca 3500 ot./min, kdy je zvuk vlastních laďáčků nejhezčí a ještě je nepřehlušuje vytí ventilátorů. Pak jsem tomu dal 4000 ot./min a hned 4500 ot./min, ať má čas se těch 8 dvouapůlitrových hrnků roztočit. To už na mne Víťa Šváček kýval, že to stačí, ale já mu kývl, že nestačí a prošlápl jsem to pořádně na skoro 5000 ot/min. Ze zkušeností s vlastními laďáčky jsem věděl, že teď stačí prudce ubrat a výfuky střelí, ale ještě jsem to podpořil krátkým otočením klíčku zapalování do polohy vypnuto a hned zpět. Osm 75mm kanónů směřovaných do dvou hlavní pak spustilo minimálně čtyřiadvaceti ranou salvu jako u Verdunu. Nejblíže sedící motorkáři leknutím málem spadli z laviček, ostatním spadly čelisti a zdřevěněly ruce, že zapoměli tleskat. Něco takového od "plechovky" nečekali :-) Teprve za nějakých 15-20s se spustil mohutný aplaus pro koncert vzduchem chlazeného 8-mi válce do V :-). Nebýt těch dvou kol navíc, tak byl pohár doma :-). Takto ho získal právě onen červený Goldwing Valkyrie. No nic, na nějaký další ročník bude třeba vyrobit ejektory, které se používaly v létech 1950-55 jako výfukové potrubí a zároveň chlazení na monopostech T607 a později v roce 1967 i na T603 B6 pro šestihodinovku v Brně, to pak bude teprve hudba :-). Pro ty co neví, jak vypadají ejektory na T603 přikládám dobové foto :-)



Kapela Apači pokračovala ve své produkci sérií rockových pecek a Víťa Šváček chystal další překvapení. Tím byl několikanásobný nízký průlet sportovního letadla pilotovaného také jedním z motorkářů, pro kterého je létání stejně vzrušujícím koníčkem jako jeho motocykl. Ještě jsme prohodili několik slov s Víťou ohledně akce motorek a taky se musel posadit za volant T603-2 GT a celý nadšený nás zval na další ročník. Benjamínci už byli totiž notně unaveni z celoodpoledního pobytu na slunci a tak jsme se s Víťou rozloučili a vyrazili směr domov anižbychom se dočkali našeho týmu A Kopřivnických motorkářů. Teprve v neděli jsme se dozvěděli, že do Dobešova dorazili až ve večerních hodinách (viz jejich cestopis Deštné bez deště, Dobešov bez Dobeše).

Všem motorkářům a motorkářkám hodně šťastných kilometrů přeje Jirka s T603-2 GT.

Videa a pár fotografií...

1.video Dobešovské léto 2010, skupina Apači
2.video Dobešovské léto 2010, soutěž o zvuk




úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | navštívené místa

počítadlo návštěv , stránka změněna: , webmaster


WebZdarma.cz