www.Kopřivničtí-motorkáři.xf.cz
motorkáři nejen z Kopřivnice, fotky a zážitky z různých vyjížděk, cest a moto akcí
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | další motorkáři | trasy, cestování | počasí | www

výlet Jižní Evropa
31.5. - 6.6.2009

krátký popis cesty
1. den - Kopr, Valašské Klobouky, Trnava, Senec, Gabčíkovo, Györ, Veszprem, Balatonfüred, 410 km
2. den - Balatonfüred, Nagykanisza, Koprivnica, Križevci, Zagreb, Karlovac (dálnice), Duga Resa, Josipdol, znovu dálnice, sedlo Vratnik, Senj, 450 km
3. den - Senj, Vratnik a zpět, Crikvenica, ostrov Krk, koupání, opalování, večer Rijeka, Voziliči na Istrii, cca 200 km
4. den - Voziliči, Pazin, Poreč, Novigrad, Buje, Koper (SLO), Trieste (IT), Monfalcone, Cervignano del Fruli (#!@&####&@#), Fiumicello, Monfalcone Ospedale del Stato (nemocnice na kraji města), Aqualia camp
5. den - sk.B1 Aqualia koupání v bazénu v kempu, město Grad u moře, Pizza
sk.B2 na VFR "Mazel" Monfalcone Ospedale Pronto Soccorso. Odpoledne odjezd Highway Udine, Tarvisio, Villach, Klagenfurt, Bruck a.d.M, nocleh v černobezovém sadu cca 150 km před Vídní
6. den - dorážka Wiena, Blava, Bytča, Rožnov, příjezd do Kopřivnice ve 13.hodin.
Celkem najeto asi 2350 km

Fagaraš 2009 aneb jak jsme dobyli středozemní moře
cestopis napsal Moty, jedoucí na Fazeru

První letošní zahraniční vyjížďka se plánovala směrem Rumunsko a hlavně sedlo Fagaraš. Vloni když jsme jeli kolem tak byl ještě sníh takže letos jsme toto sedlo chtěli pokořit, protože jsme vyjížděli o měsíc později. Plán byl vyjet 31.5. a návrat 6.6.2009. Bohužel počasí nás nasměrovalo jinudy.

1. den
Při odjezdu se nás našlo všech šest. Ríša, Ondra, Pavel, Dalibor, já Moty a Zdena. Už tady jsme se z důvodu špatné předpovědi v rumunsku rozhodli, že pojedeme spíše na jih. Ríša a Ondra s námi jeli jenom na jednu noc takže jsme si dali cíl prvního dne Balaton. Vyjíždělo se v dešti, ale už na slovensku se umoudřilo počasí a zbytek dne bylo dobře a bez deště. Jeli jsme směrem na Vsetín, Brumov, Trenčín, Trnava, Senec, Gabčíkovo, kde jsme si udělali přestávku na opravdu gigantickém vodním díle. Po cestě zjistil Zdena že mu asi odešla baterka takže jsme jej roztlačovali a Ondrovi jak jel po zadním kole tak při dopadu ulomil držák kufru jinak vše probíhalo v pohodě. Po vjezdu do maďarska jsme zastavili na pěkné vyhlídce u hradu.

Tady další menší problém, když Daliborovi upadl držák plexi na helmě ovšem po rychlé opravě lepící páskou jsme v pohodě dorazili do cíle prvního dne na Balaton. Našli jsme vhodné místo na stany a motorky a dokonce i do vody to bylo kousek. Rozlučkový večírek s Ondrou a Ríšou proběhl velmi dobře. Jo a Daliborovi v noci spadla motorka jak se podmočila půda pod stojanem, ale naštěstí beze škod.

2. den
Ráno trochu pršelo. Ricardo a Ondra vyfičeli co nejdříve, protože spěchali na odpolední směnu. My jsme v klidu vyjeli směr chorvatsko. Po pár kilometerech přestalo i pršet a my si začali cestu pěkně užívat.

Pokračovali jsme na Nagykaniszu pak hranice s chorvatskem a dále na Koprivnicu, kde proběhla výměna Zdenovy baterie. A taky ještě někde po cestě, myslím že to bylo ještě v maďarsku upadl Daliborovi výfuk, to jen tak bokem, abychom si udělali obrázek o spolehlivosti motocyklů s KFC ve znaku. Po opravě jsme pokračovali dále na Križevci, Zagreb, kvůli blížícímu se večeru, který jsme chtěli strávit už u moře jsme zvolili přesun do Karlovace po dálnici, dále jsme pokračovali Duga Resa, Josipdol taky ještě kousek po dálnici, kde nás opět chytil déšť. Ale to už jsme byli skoro u moře. Přes sedlo Vratnik jsme se dostali do přímořského letoviska Senj. Krásný úsek pěkných zatáček a vraceček s dobrým povrchem jen škoda, že bylo po dešti. Párkrát jsme zastavili i na foto a na jedné zastávce se do Pavla opřel tak silný vítr že se neudržel a položil své VFR, naštěstí bez ztráty kytičky. Přímo u moře si nás našlo i ubytování, po domluvě vzhledem k zatažené obloze a silnému větru jsme zvolili apartmán.

3.den
Večer jsme se domluvili, že když bude hezky tak se vrátíme na sedlo Vrátník a pak budeme pokračovat po pobřeží směr Istrije samozřejmě s koupáním v moři. Ráno bylo nádherné tak hurá na Vrátník. Byla to parádní vyjížďka.

Projeli jsme znovu Senj a zamířili směr Cirkvenica a ostrov Krk, kde jsme dali pauzu pod horkým chorvatským sluncem a parádně jsme si odpočinuli, vykoupali, pojedli. Prostě havaj. Odpoledne jsme dále pokračovali směr Rijeka, Ičiči, Voziliči a to už jsme byli na Istriji opět krásná projížďka podvečerní krajinou i když i s jednou asi 15km terénní vložkou z důvodu rekonstrukce cesty. U Voziliči jsme spali nedaleko nějaké továrny nebo elektrárny, která stála zcela uprostřed panenské přírody.

4.den
Ráno bylo opět nádherně. Při večerní debatě jsme se domluvili, že pojedem dál k pobřeží a pak směr itálie, kde jsme chtěli zakotvit odpoledne někde u Bibione a stihnout se ještě čváchnout v moři. Takže jsme pokračovali dál směrem Pazi, Poreč - přestávka a utracení zbylých kund za suvenýry a zmrzku, dále směr Koper(SLO), přístavní město Terst(IT), kde nás trochu povodila po městě Pavlova GPS, ale nakonec jsme se z města dostali tím správným směrem a pokračovali dále po pobřeží.

Dále jsme se trochu vzdálili od pobřeží a taky dost zhoustl provoz. Za městem Monfalcone jsme se roztrhali tak jsem v dalším městě Cervignano del Friuli byl takový docela dost velký kruháč spíše taková nula tak jsem si řekl počkám na ně jezdím si takhle dokola a při asi sedmém kole mi přišla sms od Dalibora že sebou flákl. Tak jsem se vracel a po cestě jsem potkal Zdenu, kterému jeho KFC VFR opět nestartovala, tož jsem ho roztlačil a jeli spolu dále zpátky. Za chvilku jsme už viděli stát motorky Pavla a Dalibora na kraji a naproti odstavenou dodávku. Nebudu to více rozvádět prostě dodávka vjela z vedlejší silnice Daliborovi do jízdy. Naštěstí toho dost ubrzdil a nic se mu nestalo, jen motorka nepojízdná. Bylo jasné, že dovolená skončila a je třeba řešit co dál. Podařilo se zajistit ustájení motorky na týden než si pro ni Dalibor dojede, jeho bágly si rozebrali na své stroje a s ním jsme pro jistotu jeli do nemocnice zpátky do města Monfalcone. Tam jsme se domluvili že oni na něj počkají a já se pokusím najít nějaký plácek na přespání. Bohužel okolí už zřejmě patří do oblasti hojně navštěvované turisty a nikde se nedalo postavit stany na divoko. Po domluvě s domorodci jsem objevil kemp v obci Aquileia dokonce s recepční z Karlových Varů takže nebyl problém s domluvou, zabukoval jsem jeden plácek a jel zpátky pro kluky. Mezitím už i Dalibora vyšetřili tak jsme vyrazili do kempu. Večer jsme pořešili co dál, něco popili a šli chrápat.

5.den
Ráno si Dalibor půjčil Mazlovou motorku a jel ještě na rtg do nemocnice a my jsme se mezitím flákali u bazénu v kempu. Bylo hezky, ale kolem poledne jsme dostali hlad a shodli jsme se na tom, že jsme v itálii tak bychom si měli zajít na pravou italskou pizzu. Sedli jsme na motky a jeli do přímořského města Grado.

Prošli jsme se městem a dali výbornou pizzu a Dalibor napsal, že už je v kempu a že začne pomalu balit. Tak jsme se taky vrátili. Zabalili věci a vyrazili na zpáteční cestu. Mazel vezl Dalibora a část jeho věcí a my se Zdenou si rozebrali zbytek. Říkali jsme že jedeme nejrychleší cestou domů, takže hurá směr autostrada a tradá nach hause. Najeli jsme na E55 a u města Udine nás chytl déšť, nahodili jsme nemoky a fičeli si to krásně směr Tarvisio. Tady už zase bylo hezky a teplo tak jsme ty nemoky svlékli a mazali směr Klagenfurt, Graz a u městečka Untergrossau jsme spali v bezovém háji. Do Vídně nám zbývalo nějakých 120km takže to zítra v pohodě dojedeme až domů(480km).

6.den
Vstali jsme docela brzy a vyrazili směr Wien, Blava a domů. Cesta ubíhala rychle, stále jsme jeli kolem 140-160 což se mi docela líbí. Před vjezdem na slovensko nás ještě pěkně všechny prolustrovali a já s Mazlem jsme se dostali do kolizní situace jak nás blbě zastavovali na poslední chvíli idiotští rakouští policajti. Naštěstí jsme to ustáli a ještě Pavlovi málem spadla motorka jak ji posunoval, ale tu jsme taky naštěstí zachytili a udrželi. Poté už cesta probíhala stále stejným svižným tempem až domů ve směru Trnava, Trenčín, Povážská Bystrica, Bytča, Makov a konec v Kopřivnici. Nakonec to všechno dopadlo docela dobře, najeli jsme něco mezi 2500-3000km přesně už nevím, jednou jsme spali v kempu a jednou v apartmánu jinak venku na divoko. Bylo fajn jen škoda,že to tak blbě dopadlo pro jednoho z nás. Počasí taky v pohodě a vzhledem k tomu, že jsme chtěli nazpátek mrknout více do slovinska tak máme aspoň námět na příští výlet. No a samo, že i ten Fagaraš by to chtělo pokořit. Takže plánů je dost teď jen najít čas a hlavně povolení našich milovaných něžnějších poloviček. Zdar někde na cestě.

fotky od Motyho 79 fotek

úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | trasy, cestování | počasí | www