www.Kopřivničtí-motorkáři.xf.cz
motorkáři nejen z Kopřivnice, fotky a zážitky z různých vyjížděk, cest a moto akcí
úvod, aktuální akce | starší akce | my a naše stroje | trasy, cestování | počasí | www

MotoGP Brno 2009, s výletem přes Severní Čechy
12.8. - 16.8.2009

Tak původně jsme se na středu domlouvali my, pomalu jezdící, ale náš tým se úplně rozpadl, nejdříve Jára nejel, protože se z dovolené vracel až v pátek, potom Dalibor zjistil že zapůjčený skůtr Honda 150ccm by cestu přes Čechy nejspíš nezvládl (technick stav) a já jsem onemocněl.
Naopak druhému týmu (rychleji jezdícím) se letos dařilo, vyjeli už ve středu. Sice později na večer, ale přesto.
Ve středu tedy vyrazila sestava: Pavel na VFR, Petr na Buse, Ondra na Buse, Ríša na Blecku a Moty na Fazeru.

středa - pro Motyho a pak za Krnov, stanování volně
čtvrtek - Otmuchowské jezera, motokáry Motobydlo u Hronova, spaní v Pekelných Dolech
pátek - Pánská skála, Ještěd,... a večer kemp u přehrady Seč. Tento den se připojil Roman na Deauvillce, cestou 4 rozhledny na Vysočině (rozhl. Járy Cimrmana, Terezka, Borůvka a Boika)
sobota - oba geografické středy naší republiky, pivní slavnosti v Chotěboři, zahradní železnice u Žďáru a přesun do Brna. Večer dojel Jára na Varaderu.
něděle - Velká cena MotoGP, tribuna C. Při návratu se ještě někteří zastavili v lomu Výkleky, před Lipníkem.

po čase o tomto výletu Moty napsal:

Brno 2009 12.-16.8.2009
Jako každý rok, tak i letos jsme vyrazili na každoroční tradiční výlet před Velkou cenou v Brně. Letos jsme se domluvili, že bychom vyrazili už ve středu a mrkli se někam do podkrkonoší.

středa 12.8.
Start z Vratimova cca kolem 18h ve složení Ricardo na blacku, Mazel na vefru, Ondra na buse a já Moty na fejzru. Vyrazili jsme směr Ostrava, Opava se zastávkou na nákup v nějakém xxxmarketu v Krnově do Města Albrechtic, kde jsme kousek za městem v poli rozdělali první spaní. Večer jsme pokecali, naplánovali další cestu, něco popili a kolem půlnoci za námi dorazil později vyrazivší Fojty na své buse.

čtvrtek 13.8.
Vyrazili jsme směr Vysoká, kde si všichni, kromě Fojtyho natankovali a dále do Polska na Prudnik, Nysa a kolem Glebinovskiego jezera, přes Otmuchow a na břehu jezera Otmuchowského jsme udělali první pauzu. Byly tam dost slušné sociálky tak většina udělala i očistu těla. Poté jsme vyrazili směrem Klodzko, Kudowa Zdroj, kde se nám nějak ztratil Fojty. Po cca 10min čekání to Ricardo nevydržel a jel se mrknout zpět co se děje. A co se nestalo. Fojtymu došel benál!!! Respektive benzínu měl ještě dost, ale Maruška(jeho busa) si postavila hlavu a jakmile se snížila hladina benzinu v nádrži pod určitou mez tak přestala jet. Po asi 30min jsme opět na cestě a míříme do Hronova na motokáry Motobydlo, kde jsme se parádně povozili už před pár lety. Bohužel letos nás nebylo tolik jako tenkrát, abychom dali týmový závod, ale i tak to bylo super. Dali jsme oběd a domluvili jsme se, že jestli na to malinko šlápnem, tak bychom mohli dnes přespat ve známých Pekelných dolech. Vzhledem k tomu, že nikdo z nás neměl motorku pod 100koní a taky se vyjímečně sešla parta, která s rychlostí nemá problém, tak jsme si užili parádní jízdu. Bohužel už si přesně nevzpomínám kudy jsme přesně jeli, ale jestli si dobře pamatuji tak jsme jeli směrem na Trutnov, Semily, Turnov, Hodkovice nad Mohelkou, Stráž pod Ralskem a pak už nějak do Pekelných dolů. Dokonce jsem se tam někde ztratil a najel pár km navíc, nakonec jsme se všichni sešli. Radši bych to tu ani neměl psát, ale jak jsme se tak unášeli na té rychlostní vlně tak v jedné dědině mrknu na tacháč a koukám 146km/h, prostě parádní střelba. V jeskyních jsme něco málo popili, opět naplánovali další den, malinko si zastříleli z výfuků a hlavně se parádně vyspinkali.

pátek 14.8.
Ráno vyrážíme směr Česká Lípa, Nový Bor a slavná Panská skála(čedičové varhany z pohádky Pyšná princezna). Po okoukání a zadokundamentování jsme vyrazili po parádní cestě směr Liberec na Ještěd. Na Ještědu jsme měli docela štěstí na slušný výhled. Vzhledem k blížícímu se poledni jsme se domluvili, že bychom mohli okusit dlabanec ve známé středověké restauraci v Dětenicích. Nabrali jsme kurz Turnov, Mnich.Hradiště, Ml.Bolka až do Dětenic. V restauraci to byl opravdu zážitek. Opravdu velká švanda a moc dobrá kuchyně ovšem za patřičnou sumu, levně tam opravdu není, ale stálo to za to. Při gáblíku jsme ustanovili cíl dnešní cesty přehrada Seč. Tak hurá na stroje a směr Kopidlno okolo Poděbrad přes Kolín a Čáslav rovnou na Seč. Po rozbití stanů jsme se parádně vykoupali v přehradě, dali gáblík a čekali na příjezd dalšího člena-Lipice. Dorazil bez problémů a večer vyrazili na pivko, abychom mohli naplánovat další den.

sobota 15.8.
Ze Seče si nejsem trasou jistý už vůbec. Vedl nás Lipic. Jen si pamatuji, že jsme se byli mrknout na oba dva geografické středy republiky, pak jsme dali oběd v Chotěboři, kde na náměstí probíhaly pivní slavnosti a my si užili parádní srandy s heliem nafoukanými balónky. Byl parádní hic a koukli jsme do mapy, kde bychom se mohli čváchnout. Fojty si vzpomněl na nějakou přehradu po cestě myslím Velké Dářko, ale probíhaly tam závody dračích lodí takže to tam bylo vobšancovaný a k vodě se nedalo vůbec dostat. Pokračovali jsme tedy dále až ke Žďáru nad Sázavou, kde jsme zastavili u Pilské nádrže(spíše sinicové), odvážlivci se okoupali ostatní jen odpočinuli a já s Lipicem zajeli do vedlejší dědiny Polnička mrknout na soukromou železnici. Je to tam pěkné a kdo pojede kolem s dětma tak to tam pro ně bude určitě zajímavá zastávka. Po odpočinutí jsme vyrazili směr Velká Bíteš dále po D1 do Rosic, kde jsme se sťukli s dorazivším Járou. Po cestě jsme se trochu roztrhali, ale u lídlu v Rosicích jsme se nakonec po chvilce všichni sjeli. Nakoupili jsme proviant na neděli na okruh a v klidu jsme se přesunuli do hotelu Condor Brno-Troubsko. Proběhla klasické večerní tlachání u piva a grilovaných pochoutek.

neděle 16.8.
Ranní přesun na okruh. Letos jsme měli štěstí a všichni jsme se zadáčo dostali na okruh na céčko a viděli parádní závody. Odpoledne proběhlo klasické zabalení a návrat domů už většinou jak komu to vyhovovalo. Ricardo, Ondra a já jsme trochu přiložili pod kotel neb z důvodu horka jsme chtěli ještě smočit těla znavená celodenním poleháváním na tribuně ve vytěženém lomu Výkleky nedaleko Velkého Újezdu. A byla to opravdu parádička. Bude-li počasí tak si to při příštím návratu z Brna opět rád zopakuji. Všichni jsme bez problémů dorazili domů a prožili parádní 4dny v sedlech našich miláčků. Takže zase za rok. Kolik jsme najeli nevím a spotřebu taky nevím, jestli to někoho zajímá, tak ať si to změří na mapě. Čus Moty

Další YouTube videa z této akce:
Jízda policejních motorek na okruhu (během přestávky)